Co z kolacją – jeść czy nie?

W społeczeństwie narosło wiele mitów – wiele osób zaznacza, że nie wolno jeść po godzinie 18. Jak jest naprawdę? Dietetycy zgodnie przyznają, że zakaz jedzenia po godzinie 18 to mit, który należy obalić. Ostatni posiłek o 18 jest przewidziany tylko dla osób, które kładą się spać o godzinie 20. Warto więc zapamiętać zasadę:

Kolację jemy 2-3 godziny przed snem.

W przeciwnym razie możemy sobie bardziej zaszkodzić niż pomóc – narazimy organizm nawet na 16 godzin głodówki, czego efektem będzie katabolizm i spalanie mięśni!

Osoby trenujące powinny pamiętać, że koniecznie po treningu należy coś zjeść, aby uzupełnić powstałe niedobory białka i węglowodanów. Jeżeli postąpimy właściwie to jeszcze 2-3 godziny po ćwiczeniach nasz organizm będzie intensywnie spalał tłuszcz.

Co jeść na kolację?
Nie ma tu ściśle określonych zasad, jednak należy pamiętać, że kolacje musi być posiłkiem lekkostrawnym. Noc to czas przeznaczony na regenerację organizmy, dlatego nie wolno go obciążać koniecznością trawienia ciężkostrawnych posiłków.

Unikaj!
– tłustych i smażonych potraw
– dań pieczonych
– białego pieczywa
– cukru

.Wybieraj
– pieczywo razowe lub orkiszowe z jajkiem lub warzywami
– grillowaną rybę
– sałatkę
– chude mięso z warzywami

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*